dom kallar mig cat

Så var det ju det där med att plugga. Senast i början av detta året när vi hade två halvdagar teori inför dykningen i Thailand kände jag direkt att nej, jag har gjort rätt som inte börjat plugga än, bara det lilla blev jag trött på. Men plötsligt har alla börjat plugga, de flesta verkar veta precis vad de vill och skriver varma ord om hur roligt det är. Och jo, jag börjar väl inse att jag nog vill plugga rätt snart ändå. Om jag bara visste vad jag ville plugga för något. Samtidigt är jag inte alls sugen på att ge upp mina andra drömmar om ställen jag vill besöka först. Kombinera? Kan man plugga typ religion en termin på svalbard, samtidigt som man jobbar ihop pengar?

Var är den där blixten som ska slå ner och tala om vad jag vill göra? Väntat länge nu. I vilket fall gott folk, det är helt otroligt fint här och de senaste dagarna har det varit fantastiskt fint septemberväder. Ni vet solen, och värmen som försvinner så fort solen gömmer sig bakom ett träd, den milda kylan som infinner sig om kvällarna. Inte det bitande kalla, utan den behagliga kyla som talar om att hösten faktiskt är här men du behöver inte frysa ihjäl för det. När man tar sig upp och ner på och kring berget här växer stora ängar i backar, på vissa bor stora djur på andra bara träd och smått som ingen ser. Hus ligger lite hur som helst, i regel för sig självt, som om någon kastat ut dom högt uppifrån och sedan låtit vinden lugnt placera hus för hus... Ett hus ligger precis i bergskanten, berget som är klätt av gräsmatta och beteshagar. Själva huset på exakt den platsen utan hagarna skulle kunna vara som taget ur en Harry Potter film. På andra ställen påminner det lite om Cameron Highlands i Malaysia (om än inte ens i närheten av lika maffigt). Någonstans på vägen bor det lamadjur, djur jag knappt visste fanns mer än hemma som någon dammig ullig leksaksprydnad från latinamerika, eller är det en alpacka (stavning?) och vad är skillnaden? Allmänbildning! Grannens hellikopter har jag dock inte lyckats lokalisera än, försöker ibland på preomenad spana in mellan buskar och träd, genom springor i staket för att få en skymt av hur de har den parkerad men inte en skymt! Det ser nog inte alls bra ut när jag tänker efter, att stå och spana in på någons tomt sådär.

Ikväll spelar Håkan Hellström på liseberg. 2005 2006 2007 2008 och 2009 har jag vart där och upplevt magi. 2010 vart det uppehåll. Jag måste säga att det faktiskt känns riktigt jävla skittråkigt att inte vara där tillsammans med mina vänner ikväll, men det är inte mycket jag kan göra åt det. Indiskt käk i engelsk by får agera tröst! Blir säkert helt fantastiskt det med. Här heter jag Cat, eller Kat eller Kát eller något i den stilen, det är för svårt att säga Katri men jag kan inte komma underfund med hur jag ska stava det. Karolin drar bara refersenr till knark när jag skriver Kat, kanske inte det bästa.

/ K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0