jag är dock inte missnöjd med tillvaron

Jag brukar tacka ja till saker utan att tänka, sätta mig i situationer jag inte riktigt tycker om men gör ändå det bästa utav det, ser det som en lärorik erfarenhet och i vissa fall en utmaning. Många gånger har jag sett till att jag har helgen fullbokad med jobb och ungefär varje gång har jag talat om för mig själv att nej, det är inget för mig. Jag behöver fredagskänslan i mitt liv, om inte varje så i alla fall varannan vecka. Jag behöver jobba hårt i 5 dagar och sedan få fredag och två dagars ledighet. Varje dag har en speciell känsla, men framförallt är det känslan fredag, lördag och söndag som är mer framhävande än andra dagar i veckan. Förvisso stämmer sällan den där lördagskänslan, för i mitt fall innebär lördagskänsla som det var när man vart liten. Någon aktivitet på dagen och lördagsgodis uppdelat i varsinn skål till mig och bröder efter maten. Söndagen har dock alltid vart detsamma, tråkigt att helgen är slut men en solig sådan kan göra det värt ändå.

Nå, hur bortskämd är man inte egentligen. I-landsproblem. I Bangkok bland annat berättade vår sista taxichaufför för oss om hans arbete när han fick höra att vi var ute i 3 månader och bara lallade runt. Han var ledig fem dagar, per år, max. Det har jag nämt innan, men det får en att tänka till. Jag vill fortfarande ha fredagskänsla.

En sen lunch (tidig middag?) mellan bank, gym och skoinhandlingsärenden i solskenet häromdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0