Vin en söndag i pyamas

Gott folk jag älskar denna dagen. Eller halva i alla fall. Vaknade tröttare än någonsin och jobbade sedan, tappade humöret på de tre småkillarna som är med mor sin i stallet helgmornar. Jag tappade humöret såpas att jag inte ens kunde öppna munnen för att jag inte skulle kunna behärska min ilska, det har i princip aldrig hänt. Inte med barn som är 2, 3 och 5år i alla fall. Dagen blev dock bättre och en ridtur blev det också. Efter arbetsdagen la jag mig på ett av fälten i ridbyxor och gummistövlar för att kika på himlen, lyssna på bra musik och hade sällskap av hundarna (och karolin en bit bort i telefon så klart), mörka moln bråkade med ljusa och lämande blåa fält i solnedgången. Valpen har åkt hem så det är lite lugn och ro i huset. Nu sitter jag i soffan i pyamas efter ett varmt bad, vi ska snart kika på pretty woman och dricka vin. Vin en söndag i pyamas, jag älskar det. I morgon har vi day off, skönt! Föresten åker jag hem på torsdag, och tillbaka på måndag. Bara för att sådär, häsla på typ. Hem och hem i och för sig, vet inte om jag har något permanent sådant för tillfället, hem till föräldrar kanske det börjar heta nu? Hjälp, vuxenliv.

Jag kan tröttna på att vara här, många stunder om dagen. Men en eftermiddag/kväll som denna... Alla borde få uppleva det. Harmoni skulle man kunna kalla det.






mobilbilder

Kommentarer
Postat av: m

jäklar vilken bra kamera på mobilen!

2011-10-10 @ 16:29:18
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0