rox in the box

Fröööken... Idag är jag fröken, och du är barn!
Okej, jag är barn, du fröken.
Bra, nu ska jag kasta sand på dig!


Huh?
Well well, inte alltid lätt att förstå men nästintill alltid roligt ändå. Små människor har de mest fantastiska tankar och en spännande världsbild som de oftast inte är speciellt rädda för att dela med sig av. Man borde lyssna mer på dem, man kan faktiskt lära sig ett och annat. Att man ibland hamnar vid ett bord med fem barn under 3 år som ska äta spaghetti och köttfärsås med hela kroppen eller att i en samling ha två barn under 2 år i knät med varsin talrik glass som hinner smälta och fastna i kläderna innan skeden nått mun, tja det är både en utmaning och rätt faccinerande det med. Har i alla fall avslutat även denna arbestvecka med en fin fredagkväll, hemma hos Pernilla vart det grill och galenskaper som sig brukar. Utgång är dock inget för mig denna helg heller, sova är vad jag ska göra och i morgon ska jag ha en fin lördag, vare sig solen skiner eller ej. Vi ska älska livet! Den här veckan har för övrigt sprungit iväg fortare än någonsin, vad gör tiden?

En fin rast i solen häromveckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0