efterkonstruera eller erkänna?

I morse när jag i min vanliga morgonkoma hörde någon säga något som jag inte alls tycker kan stämma i maj viftade jag bort orden, förklarade för mig själv att jag nog drömde och att det säkert bara för det var helg så att jag kunde fortsätta att sova. Gick upp några minuter senare, kastade ett öga genom fönstret och gick och la mig under täcket igen - jo dröm. Tillslut insåg jag dock att det varken var dröm eller helg, upp och hoppa och jo, det snöar ute. Vet inte om det var på grund av det jag frös mer än på länge även inne och dessutom glömde tänka och därmed glömde plånboken hemma. Men vad spelar det för roll? Det snöade, jag jobbade, solen kom fram och sedan kom haglet. Vi gick in och fortsatte dagen. Tog en spårvagn hem och hann i sista stund få iväg ett biljettsms precis samtidigt som kontrollant passerade. Busskortet ligger ju i plånboken, som ligger hemma bredvid datorn, som jag glömde för att det var kallt, för att det snöade.

Frukost på strand i varm morgonsol, ja tack.

Thailand, Koh Chang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0