14 Bali

Ikvall slog blixten ned precis vid varat hus, formodligen i huset bredvid. Jag som annars mest brukar tycka det ar mysigt och lite spannande med sant vader holl pa att fa hjartstillestand. Vi har knappt nagra fonster pa rummet vi bor i nu och anda var det sa uppenbart att blixten los upp hela himlen och innan man ens hann ta in det faktumet small det till och det kandes som hela huset skulle rasa. 3 ganger i rad fick vi erfara detta och sedan kunde man hora nar den drog sig bortat och hittade nya mal. Hade jag inte sett blixten hade min forsta tanke formodligen vart jordbavning. Sedan har hjartat stannat vid varje blixt jag har sett trots den uppenbart vart langt bort over havet. Sjukt laksigt.

Hur som helst! Det ar fortfarande Bali som galler, vi solar och blir antingen roda eller far ingen farg alls, vi har annu en gang hamnat i nagon sorts pensionars vardag trots att alla har verkar vara unga stockholmare. Igar gav vi oss dock ut och testade nattlivet for forsta gangen har, gratis drinkar i en timme... Tja, det blev en kul kvall! Innan dess har vi forsokt hitta paradiset vi forvantat oss och lyckades val en liten bit pa vagen med dyr taxiresa till en annan strand. Jag lyckades aven betala nastan 40 kronor for en 50ml vattenflska, helt klart det dyratse vatten jag druckit. Det gjorde sitt dock. Sol, varme och dunderforkylning utan vatten ar tydligen ingen hitt. Vi har aven forsokt oss pa surfbradorna, en mycket spannande upplevelse. Vi hyrde varsinn gigantisk brada och stapplade oss ner till stranden trots att i princip varenda inhemsk surfargrabb talade om for oss att "there are no waves today girls!". Men nog var det vagor! De rackte for oss i alla fall haha. Val pa stranden insag vi att vi kanske kunde behova nagon som talar om hur man gor anda. En timme senare med sar pa hela benen och illroda ansikten hade vi i alla fall lyckats sta nagra sekunder var pa bradan och gett vara instruktorer och varandra ganska manga skratt. Jag ar absolut inte klar dar! Skont ar dock att Kuta beach verkar vara stranden dar ingen kan men alla vill kunna surfa. Man far sig latt ett gott skratt bara av att sitta pa stranden och titta pa manniskor som forsoker.

5mars ar det silence day har pa Bali vilket innebar en totalt dod o om jag forstatt det hela ratt. Ingen ute, ingen tv, ingen radio, inget oppet, knappt strom osv... Infor detta forberdes det tydligen en massa och igar var stranden full av firare i vackra klader. Och vilka saker kvinnorna har bar pa huvudet, helt sanslost! Stora stora fat med massa tung frukt pa med no hands. Sinnes. Kanske ska vaga ta en bild pa nagon av dem en dag... Vad jag skulle komma fram till var dock att vi inte vill ligga inne pa hotelrummet hela dagen sa i morgonbitti aker vi till Gilli islands istallet. Har ar en suddig pa mig och bradan tills vidare! Malins hittar ni som vanligt har :)


Kan ju bara namna att GPs startsida i denna minut inte kanns speciellt optimistisk infor varlden. Kanns som allt bara ar kaos runt om nu? Kan inte folk bara skarpa sig och vara lite manskliga? :) Hade jag vart hemma nu hade jag sakert haft en massa asikter, bade obefogade och inte, och skrivit ner dem i en amatormassig text. Men inte nu, vill bara tala om for mig sjalv framforallt att bristen pa detta inte enbart beror pa dalig koll. Semester. Om man kan ta semester fran verkligheten sa ar det precis vad jag agnar mig at dessa veckor. Fran min egen verklighet vill saga.

Kommentarer
Postat av: Linnéa Melander

Visst är världen helgalen med tokiga diktatorer som Gadaffi & co!

Passa på att njuta av värmen och solen så länge ni kan,för här dröjer våren!

Kram från mormor

2011-03-03 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0