haselmere

Skrev nedanstående igår någon gång och somnade sedan väldigt fort efter att jag tryckt på bokstaven G. Vaknade upp av att K skrek på mig att vakna, tog oss upp på berget med utsikt, grejade sen middag och somnade till film. Dagen har vi spenderat i Portsmouth, trevligt trevligt.

Jag har kommit hit under kallaste helgen på åtta veckor tydligen. Tajming! Karro drog upp mig ur min skönhetssömn vid 7 i morse. Därför sitter jag just nu inomhus (i värmen) och försöker hålla mig vaken tills hon slutar jobba om en timme. Sedan vet jag inte vad som sker, ska väl ut och se på omgivningarna kanske, fantastiskt fint är här! Har i alla fall hälsat på alla glada hundar som för övrigt är betydligt fler än sju under dagen då varenda kotte som kommer hit och jobbar har med sig en. Jag är inget stort fan av hundar jag inte känner, får rysningar i hela kroppen när de kommer springandes mot mig, men jag tycker att jag sköter mig rätt bra, och de är som sagt snälla eller skiter fullständigt i mig. Jag klappar och pratar och gör allt för att inte springa i väg! Än så länge inga problem. Har hjälpt alla trevliga stallmänniskor med lite stallsyssla, hälsat på hästarna och ridit (ledd) en bit i omgivningen. På landet liv med frisk luft och tjatiga djur är inte min grej, egentligen. Men i perioder och i lagom dos varje gång älskar jag! Eller det kanske är min grej ändå, vem vet. Att lyssna på den sköna britiska dialekten är definitivt min grej i alla fall. A m a z i n g Nu ska hästarna ha kvällsmat och jag ska ha mera frisk luft!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Melander

Hej Katri!

Det var kul att läsa om dina upplevelser i England!

Ha nu en fortsatt fin sommar och välkommen till mig längre fram!

Kram från mormor

2011-06-12 @ 20:24:09
Postat av: karro

haha jag drog dig inte upp, NGN satte klockan på 8 svensk tid ;)

och de RED, jag ledde inte dig direkt :) och han heter Elliott inte Shrek! :P



<3

2011-06-17 @ 00:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0