nummer fyraaaaa

Jag har insett nagot valdigt konstigt... Under valdigt manga ar, ja nastan fran det att jag larde mig skriva har jag till och fran skrivit ner tankar och funderingar och langa texter till och fran. Alltid sett till att kunna gora detta. Men nu, nar vi akt ivag pa langresa da har jag knappt fatt med mig en penna och an mindre ett block! Detta faktum gor mig irriterad varje dag, har hittills lanat Malins penna och skrivit pa servetter men det haller ju kanske inte i langden, vad tror ni? Men nu till det roliga, ett ordentligt inlagg!

Vi lamnade Kho Phangan och darmed partylivet. For kort sagt med inte sa mycket sett kandes det anda som platsen dar valdigt manga av sydostasiens partysugna backpackers samlades. Speciellt infor full moon partyt som for ovrigt inte var sa mycket att hanga i granen, da hade vi helt klart roligare de andra kvallarna som inte var fyllda av nagon forvantan alls egentligen. Det var soliga dagar och roliga kvallar, trots forkylning en halvt uppriven fot och knappt nagon rost kvar for min del. Vi tog oss sedan till kho Samui dar vi efter mycket letande i varmen tillslut fick hjalp av en snall taxichaufor som fixade billigt boende pa ett kanonstalle at oss, alldeles pa stranden vid det turkosa vattnet. En av de lugnare stranderna fick det bli och dar trivdes vi hur bra som helst bland barnfamiljer och pensionarer. Lamnade dock on efter 3 natter och har nu hamnat i Krabi, Aonang for att vara mer precis. Vi bor helt okej och solen ar nastan for varm, om man nu ska vaga vara sadan. Vagar man skriva har att vi faktiskt vantar pa att molnen ska komma och tacka solen vissa stunder? haha. Vi har aven mott upp vara danska vanner har igen, de vi traffade pa Kho Phanghan, mycket trevligt. De drar dock vidare soderut i morgon och for oss vantar lite batutflykter till oarna har runt i kring samt nagra timmar med elefanter! Skulle kunna skriva langa inlagg om den sanslosa trafiken i detta land, taxiresorna dar man sitter bak pa flak utan balten och blir knuffad hit och dit av vagens gupp, om de otroligt trevliga manniskorna, restaurangerna som drivs av familjer dar barnen springer runt mellan borden, om farjeresan vi gjorde hit dar bade bryggan och farjan var lite val tackta av rost for min smak, om de helt otorliga bergen som ser ut som de ar skulpturer gjorda med kniv och hacka, om havet som stracker sig sa langt ogat kan na, om hur fint det var igar att sitta och ata alldeles vid havet samtidigt som blixtarna los upp svart hav och himmel under hela kvallen... osv. Men det kanske racker att namna det sa? Jag ar i ett paradis, men tanken slar mig hela tiden att detta paradis ar sa manga andras vardag och langt ifran en paradisverklighet. I vilket fall ska vi ge oss ut pa staden strax och jag ska gora mitt basta for att hitta ett block sa att jag kan spara mer detaljerad information om allt jag ovan namt och lite till. Lamnar som vanligt bilderna at Malin (http://malinnyman.blogg.se/), trots att det bara verkar vara mina bilder som gar att slanga upp, datorerna har har en tendens att inte samarbeta med oss bada samtidigt. So long!

(Justdet, sag alla kommentarer nu snabb som jag ar, kul att se att nagaon laser haha!)

Kommentarer
Postat av: Linnéa Melander

Hej Katri!

Tack för vykortet som du skickade! Kul att också få hälsningar på det sättet! Jag följer med intresse era reseäventyr. På Malins blogg fick jag också se bilderna. Ha det så kul båda två i fortsättningen!

Kram!

Mormor

2011-01-25 @ 17:27:59
Postat av: Nilsen

Så här ska det se ut krattan, långa uppdateringar- det gillar vi! Ohh, jag kan inte säga för många gånger att jag längtar tillbaka till asien när jag läser bloggen och ser bilderna, ohhhhh vad härligt! Dagens skämt: Det var 4 bagare och en smet haha! Ha det underbart!!!!

2011-01-25 @ 17:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0