numero seis

Herregud vilka nordar vi ar. Men det bara oser ner regn har, ena minuten ar det stralande sol och sedan faller regnet fran nastan klarbla himmel, finns ingen logik alls. Lika bra idag dock kanske da gardagen blev valdigt lang. Vi at middag pa ett jattetrevligt stalle med fantastisk mat (trots att menyn fanns oversatt pa svenska). Sedan kilade vi vidare for lite drinkar och vi hade en hejdundrans rolig kvall och natt med andra trevliga manniskor. Mar darfor som man fortjanar idag men det var det val vart. Pa tal om svenskar skulle jag tippa pa att 90% av turisterna har ar just svenskar. Svenska spraket hors overallt och till och med de som inte kan svenska pratar svenska. Hur som helst har vi vart ivag och ridit pa elefanter, sett bebiselefanten showa, matat kattfiskar och nastan blivit uppatna av tva stora spindlar (malin har bild!) och ja justdet krokodiler har vi brottas med ocksa. Fast det var lite att ta i, vi tittade pa nar de lag och latade sig. Det var mycket faccinerande med elefanten i alla fall maste jag saga, eller ja, bara det faktum att dem finns faccinerar mig. Har mer eller mindre blivit besatt av elefanter har ner haha. Men det var kul och elefantforaren flashade med att kunna spetsa en fisk pa tre meters hall, mycket inponerande. Antar Malin slanger upp lite bilder som vanligt... Kan dock bjuda pa en fran batresan haromdagen, sadar ser det ut vid nastan alla berg som sticker upp ur havet, synd ar dock att det inte i bild gar att visa hur maktigt det fakttiskt ar.

Kommentarer
Postat av: Frida!!

Låter som ni har det underbart!! Du är saknad av många här hemma, men speciellt av en!!!! :D vi hörs

kraaam

2011-01-28 @ 20:08:37
Postat av: KIM

Tack för kortet syster:) kramar

2011-01-29 @ 11:32:06
Postat av: Linnéa Melander

Hej Katri!

Det tycks inte vara någon hejd på vilka roliga upplevelser ni har. Konstigt att vädret är så växlande. I dag har vi haft strålande väder, inte så varmt men det ger vissa vårförväntningar. Tro det eller inte, men jag håller på att sticka en babyfilt, som diakonen Monica ska ha med sig, när hon reser till Tanzania i februari. Vi är förstås flera som stickar och för mig känns det kul, eftersom det är decennier sedan jag höll på med sådant. Nu ska jag titta på Malins bilder.

Du har kanske redan hört att Lillos 50-årsfest var

lyckad.

Ha det fortsatt bra och kram!

Mormor



2011-01-30 @ 18:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0