nr 11

Tjenixen!
Nu svettas vi bort i Kuala Lumpur, hej storstad! Rejal kontrast efter de senaste veckorna som vi har spenderat pa paradisoar runt om i Thailand. Stillastaende biltrafik, avgaser i luften, hogre hus, mer forsaljning osv... Vi har bosatt oss i Chinatown pa ett typ vandrarhem dar vi natten till idag delat rum med 6 andra tjejer, nu ar dock nagra sangar tomma sa vi far val se om vi far nya rooimes i natt, spannande! Innan vi for hit sag vi till att aka upp med "The cable cars" i langkawi, en upplevelse vill jag lova. Det ar en sandar typisk grej jag bara kastar mig in i utan att tanka forst. Hogt berg, typ linbana ratt upp galet manga meter over tradtopparna och min tanke ar - Varfor inte?! Tills jag val sitter i den jakla linbanan och bara vill spola tillbaka tiden. Inte nog med det, drygt 700 meter over havet kunde man ratt och slatt traska ut pa en hangbro, fantstsikt! Men det gick bra, vi lever fortfarande och trots darrande ben och nara till sammanbrott hade jag latt gjort om det. Skracken var som bortblast sa fort vi var nere igen. Ar ju det dar adrenalinkickarna jag tranar efter ;) Idag har vi besokt ett av de stora kopcentren har, bara en sisadar 10 vaningar hogt, nastan samma svindel dar! Men bortsatt fran det var det lite av en besvikelse, forutom att de lyckats klamma in ett litet nojesfallt mitt i huset, med bergochdalbana och andra sma karuseller... Ikvall ar vi medbjudna till riktigt Malaysisk stalle av Malins bekanta dar vi formodligen kommer ata annu mer god mat. (Malin med bilder)

I den dar lilla grejen sitter allt fast, inte undra pa att man knappt vagar aka ner igen nar man som jag sitter och till ingen nytta forsoker forsta mig pa hur maskinen fungerar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Katri! Vilken spännande resa ni gör. Men den där linbanan skulle jag nog avstå från. Ha det bra! Kram Ingrid

2011-02-17 @ 08:06:24
URL: http://trettiotusendagar.blogspot.com
Postat av: Linnéa Melander

Hej Katri!

Så varmt och skönt ni har det medan vi fryser. Snön har försvunnit i Skåne men det blåser kallt.

Kul att se Malins bilder! Ha det så bra!

Mormor

2011-02-17 @ 08:32:16
Postat av: kim

Ser spännande ut syster, hoppas allt är bra med er.

kramar

2011-02-17 @ 10:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0