jays farm

Vet inte vart jag har hamnat riktigt. Grannen bakom träden har tydligen en egen hellikopter, jag har aldrig sett den där grannen och inte heller huset, men hellikoptern syns på himlen ibland och propellerbladen hörs bakom träden. Kossorna på andra sidan skogen gör sig hörda, fåren och lammen bräker ständigt efter nötter. Igår skulle en av baggarna flyttas och jag stod som ett frågetecken när de andra jagade in honom, jag har ridit "ensam", hundarna skäller så fort de kommer någon de inte känner igen, hästarna bankar sönder stallet när det är matdags, internet är segare än någonsin och min mobil fungerar endast på vissa punkter av markerna. Vildsvinen några hundra meter bort gör väsen av sig och det låter utan att överdriva som om de har ihjäl varandra, vilket också kan vara fallet. Jag är stökig i köket och karro i rummet. Det är stora gröna fält med skog intill vart man än vänder blicken, berget ovan lovar enorm utsikt, fyrhjulingen är sanslöst rolig att köra, londons flygplanstrafik finns i himlen och en millitärhellikopter flyger över oss ciskus en gång om dagen. Trots alla ljud känns det nästan tyst och det är otroligt lugnt trots allt folk, djur och maskiner. Det känns också som att det kanske blir en del sådanna här bilder en tid framöver...

Karro på bild, 20110815

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0