standing on the shoulders of giants

Jag har min morning off idag vilket är rätt så underbart. Plockat undan lite kaos på rummet och duschat mig ren och fräsh, vilket inte kommer kännas så lönt om några timmar då jag ska ut i stallet igen. Igår gav Karolin mig ridlektion nummer 4, det går bättre. Framförallt går det bättre att ha riktiga ridskor än gummistövlar... Bättre betyder dock inte bra, men fan, jag ska klara det! Jag ska kunna gör i ordning en häst och kunna ge mig ut ensam och veta vad det är jag håller på med. Jag ska kunna galoppera fram över ett fält och jag ska kunna säga att jag kan rida utan att behöva lägga inte ett men i kommande mening. Nu ska jag ut och se om tvätten min är klar, och förhoppningsvis inse att det inte luktar creosote som de målar stallet med här, fruktansvärd huvudvärk framkallar den i mitt fall. Inte så mycket nytt med andra ord, vi hänger på landet och gör vad som ska göras. Jag njuter fortfarande av den friska luften (när man kommer från creosoteångorna) och de fina vyerna. Till helgen ska jag iväg till en annan del av england för att hjälpa till med bebis och efter det tror jag att normalt schema börjar rulla, mer eller mindre. That's it!

bild från typ dag 1, 2 eller 3 med en busig Saki i bakgrunden

Kommentarer
Postat av: Kaarina Carlsson

Roligt att du trivs i England,ha det bra i fortsättningen.Kramar farmor o Åke.

2011-09-03 @ 17:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0