segeleka och dumhuvud till gubbe

Angående gårdagen och dess tältning. Det blåste, regnade och tälten var från minst 40 år bakåt i tiden men vi fick upp dem, vi lyckades lägga till båten, lasta av alla grejer, tända grillarna och påbörja vår matlagning och hade det helt enkelt riktigt trevligt när det blev regnuppehåll! Tills en trevlig gammal gubbe dyker upp och påstår att det är hans ö, allmansrätten gäller inte här och en annan massa bullshit. "Ni har 5 minuter på er att plocka ner allt det här och försvinna härifrån, dra!" Var ju ingen som ville stanna med honom i närheten och det gick inte att diskutera med honom över huvud taget. "Varför ska jag behöva uppge mitt namn, varför ska behöva ange ett skäl, varför skulle jag vara trevlig och varför i helvete ska jag svara på frågor?" Jo man tackar! Det är kul, vi grillade färdigt, stannade tills vi hade ätit, ringde och frågade polisen lite frågor och såg till att han fick reda på att han hade fel så in i bänken, att han inte har rätt köra iväg folk från ön bland annat. Sedan drog vi och hade rätt trevligt ändå. Blev ingen tältning men ett par timmar med fint sällskap i alla fall! Lite kortspel och värdelösa spökhistorier i mörkret osv. Det är bara att gilla läget, idioter finns överallt tyvärr, men oj vad jag har lust att kolla reglerna extra noga och sedan åka dit och slå upp inte bara fyra, utan femtio tält bara för att påpeka hur rätt vi har! Jag är glad att vi ändå kunde behålla humöret, ingen jävel ska komma och förstöra! Well well, ikväll blir det kräftskiva, utan kräftor för min del förstås! Och nedan några bilder från vår fina havstur i torsdags...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0