svartvitt, igen

Efter maten igår skulle mina kära föräldrar tända en brasa i kakelugnen för första gången, det resulterade i rök i hela rummet och lite till. Brandlarmet gick och jag tror vi alla tänkte en tanke - sprinklern! (Vi bor numer i ett trähus och de sitter sprinklers i både trappuppgång och kök som man inte gärna vill utlösa) Jag som vart så sjukt trött bara stod och skrattade åt kaoset, mamma sprang runt och pappa svor, lite som en scen ur Sunes sommar. Fönster öppna och sedan lyckades de nog lösa det. Det blev en liten brasa där röken for åt rätt håll, det ville säga uppåt! Nu luktar det dock smått av skogsbrand här hemma, undrar om det ska vara så? I vilket fall tog jag och Louise oss till Park Lane sedan där vi träffade på Pernilla Lisa och Diddi med flera som var mycket glada. En lyckad kväll och natt, igen. Perfekt! Idag blir det mat säkerligen skratt och mycket tjat med fler vänner.

Just det, dörrvakten undrade om jag är släkt med Sven Melander, det är jag inte. Undrar om folk tycker det är bra eller dåligt?

den kära kakelugnen

det är nästintill omöjligt att
inte få en liknande bild på Pernilla om kameran är framme

perfekt vinkel? haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0