är det val så är det

Vallokalen och malmska valen på naturhistoriska, sedan gick vi och åt, inte val dock :)

Jag var inne i den där valen för väldigt många år sedan, då jag som man kan räkna ut var väldigt mycket mindre än jag är idag, i både storlek och sinne. Redan då fick jag mindre klaustrofobikänslor när jag klev in i munnen på den uppstoppade blåvalsungen som bara är dryga 16 meter lång. Så ni kan ju gissa hur det kändes denna gång, känns rätt sjukt att kliva in i munnen och sedan magen på en val som dessutom nästa är 145 år gammal, men ja - det ska man väl ha gjort också. Att få den på bild var mindre lätt så det här får duga.



ihop-spikat-blå-vals-skinn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0