river en vacker dröm

Jag har en himla bra dag idag. Morgonen började med två snoozningar för mycket men sedan har det vart fint. Idag skulle jag ha ettorna halva dagen. Började jobbmorgonen med att kila förbi fritids för att hämta tofflorna mina som jag placerat där, och där möttes jag av glada leenden, några spridda "Katri" och vinkande små händer. Inte ett spår av trötthet hos barnen, vad får dem all sin energi från? Fast lite spår av trötthet kanske det finns ändå, så lugna som då är de bara under just frukosten, när jag får vara med i alla fall. Min poäng: man blir ju otroligt glad av ett så glatt välkommande. Jag älskar det jobbet, trots vissa jobbiga dagar och stunder och trots ovissheten om att inte veta när man ska jobba, det är värt. (Så länge ekonomin går ihop) Sedan åkte jag i alla fall hem, drog mig själv i öronen när jag var på väg att somna i soffan och kilade ut på en mindre lyckad springrunda. Dusch, handling, och sedan matlagning. Nu lyssnar jag på Håkan, ny låt! Nog för att man kan klaga på Göteborg, och vara enormt trött på staden och allt annat här, och jag ska härifrån, ganska många och långa gånger kan jag tänka mig, men tja... Göteborg kommer ju alltid att vara Göteborg... Så även Håkan även om hysterin och den enorma entasuiasmen (stavning?) sedan länge är bortblåst :)


Kommentarer
Postat av: Mattias Abulu

SV: Ja men klart det redan är höst. Vill bara lite mer löv på marken, haha! :) älskar den nya videon, så himla underbar, göteborg <3 typ

2010-10-07 @ 20:34:43
URL: http://mattiasabulu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0