vi har bara ett jordklot, men vi lever som om vi hade två

De offentliga chaufförerna på skiva gör ett himla bra bakgrundsljud denna kväll.

Okej, nu har jag i en evighet försökt att få ihop detta inlägg om kvällens utseende. Men efter att under dagen ha tryckt i en redan icke frisk kropp tre vacciner under loppet av en och en halv minut, och under de senare timmarna suttit och svettats i en mörk lokal och dessutom hällt i mig lagom mängder alkohol verkar varken kroppen eller huvudet fungera som det ska. I brist på annat hängde jag i alla fall under kvällen på mina föräldrars planer. Musik, pub, kollegor...

Musiken innebar proggmusik, sådan musik som får mig att känna mig som en liten flicka mitt i vårens storstädning hemma. Sådan musik som låter som den jag är uppväxt med, sådan musik som jag därför kan lyssna på om och om igen och bara le till. Puben innebar alkohol i lagom mängd och kollegorna som i fråga var min fars (och ibland mina?) innbar fövirring. Hemma är jag Bengts dotter, min pappas dotter, på jobbet är jag hans kollega... Och på fritiden där även folk från jobb infinner sig? Dotter eller kollega? Vad sägs om bara Katri!

Kvällens tuffaste vart hursomhelst lillikillen som sprang runt framör scen, sångrens son, som dansande hängde med i texterna och bara var tvungen att kika efter vad som fanns bakom basisten med sin stora bas och dessutom ensam äga scenen då drapperierna på nytt var fördragna, efter bandets avslut. Kvällens bästa bild blev otippat på toalettväggen.

Trots huvudvärk, värme, förvirring, förkylning och onda armar har jag haft en otroligt fin kväll. I en period då de flesta av mina vänner befinner sig på andra kontinenter hänger jag med mina föräldrar, jag gillar det!
Nu får jag nog sova mig frisk... Godnatt




Kommentarer
Postat av: Malin

Det gör ju det ja.. fick för mig att vi drog tillbaka den för att det skulle mörkna senare... Du tänkte inte att det kanske inte var så smart att dricka alkohol efter så många sprutor? haha

2010-11-02 @ 13:01:55
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0