don carlos

Så var det där med operan då...

Det är ju helt ärligt inte min favorit konstform men det går ju inte att inte säga att det är maffigt, riktigt maffigt. Rösterna, instrumnenten och för att inte tala om lokalen? Jaja, det var spännande men mot slutet var jag på tok för trött för att förstå någonting alls. Sen kan jag ju inte säga att jag hängde med hela tiden ändå då jag blir minst lika faccinerad av musikerna, kulliserna och de osynliga scenarbetarna som skymtar i bakgrunden. Har inget emot att göra om det någon gång, men gärna då en dag som inte bestått av drygt 8 timmar på skolan! Och nej Malin, jag somnade inte haha, men var väldigt nära... Det berodde nog dock mest på jobbdagen som pågått innan i kombination med sköna stolar, mörker och musik... höhö. Well well, idag har det vart jobb och sedan träning, skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0