dinosaurier och eldklot

Idag var vi i kyrkan med förskoleklassen och lågstadiebarnen och sjöng lite adventssånger. Eller barnen gjorde, jag hade helt missat att det kanske är något man borde lära sig inför ett sådant besök? Blev dock lite mycket Gud i sammanhanget för min del men var rätt trevligt ändå. Efter det hela fick barnen ställa frågor till den kvinnliga prästen (mycket viktigt att påpeka kvinnlig, annars hade ni tagit för givet det var en man? viiisst?). Frågor som "hur vet du att gud finns, vem är det på bilden i taget, varför är det så, varför sjunger vi om David, hur kan det vara så osv..." dök upp och efter ett tag kom vi in på dinosaurier, missade ingången till detta intressanta ämne då lillkillen bredvid mig hade mycket svårt att låta de andra barnen sitta och lyssna ifred. Hur som! Var inne på diskussionen om hur de försvann från jorden, de flesta tyckte att teorin om ett elklot som landade (bara) på dinosaurierna lät mest troligt, det gillar jag!
Nu bör jag göra mig klar för en kväll med vänner!


nyårseftermiddagen i skogen förra året var trevlig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0