1a advent

Igår eftermiddag/kväll vart det middag hos mormor med föräldrar moster kusin osv, alltid lika trevligt. Denna söndag startade med att jag följde med mormor till kyrkan (kyrkan 2 gånger på tre dagar nu, vet inte vart jag är på väg haha) och adventsfirande. Gillar kyrkor, de är maffiga och låter psalmerna blir minst lika maffiga! Innehållet i dem är ju en annan femma. Även kören faccinerar mig, alla dessa röster tillsammans och inte minst dirrigenten med alla sina rörelser! Så ja, kyrkan absolut, men psalmernas och predikans innehåll lyckas inte fånga mig. Lite julmarknad och lunch hann vi med innan hemresa i snölandskapet också. Nu blir det väl kvällsmat och första ljuset tänt? Mycket händelserik helg, typ inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0