London i efterhand

Jahaja, hemma som sagt. Haft 4,5 mycket bra dagar i England London med Malin. Vi har traskat runt otorligt mycket och åkt otroligt mycket tunnelbana, får inte riktigt ihop det där men... Med risk för väldigt många bilder kommer nedan en liten resumé för den som skulle vara intresserad.

Dag 1
Landar med flygplanet och klarar det mesta helt super, lite skillnad att åka från Säve med typ två gater och komma till Stansted som har skyltar där det står gate 1-99, hm ja. Hittade i alla fall utmärkt och lyckades ta mig därifrån med tåget. Mötte sedan upp en saknad vän. Vi tog oss mot Portbello Market och kikade lite, åt lite och ja, inte så mycket mer. Tog oss hem till henne där jag äntligen kunde packa upp den tunga osten (som nästintill var slut när jag 5 dagar senare åkte) och allt godis hennes mor skickat med. Mot kvällen träffade vi hennes Londonfriends och gick ut, mycket trevlig kväll tycker jag. De andra säger att det inte var lika roligt som vanligt men jag hade Sverige att jämföra med så, ja det var kul!







Dag 2
Upp relativt tidigt för att ägna dagen åt sightseeing, och då blir du ju gärna en jäkla massa bilder och väldigt många bilder som "Här är Malin vid fontänen" "Här är Katri vid fontänen" "Här är Malin vid London eye" "Här är Katri vid London eye" osv... Men så får det helt enkelt vara. Oj vad jag kände mig som en turist och oj vad jag trivdes haha. Bara grindarna vid Buckingham Palace gjorde mig knäsvag, eller ja kanske inte ritktigt så dramatsikt.











Dag 3
Shoppingdag. Primark är ju heaven typ! Nej kanske inte riktigt, men rätt kul när man hittar i alla fall. Gör man det inte känns det rätt mycket som Ullared, fast mitt i stan. Men jag hittade lite grann - alltså bra. Musikalbiljetter fanns det inte några så efter hela långa shoppingrundan (och en kort sväng i Hyde Park där vi låtasades att det var varmt trots molnen) åkte vi hem och såg Pretty Woman tills jag somnade ifrån den. Vi åt med, då kom jag på att jag har en kamera i väskan.


Dag 4
Vi åkte in och jagade musikalbiljetter - och det lyckades vi med. Efter det tog vi oss till Green Park några timmar där vi picknickade i den sköna marssolen. Somnade en sväng gjorde vi med tydligen. På vägen dit gick vi förbi en, eller tusen, röda telefonkiosker och tog igen lite turistande vi glömt under söndagen. Sedan tog vi ännu en sväng på oxford street så att jag fick köppt mina converse jag gått och fnurlat på. När vi tröttnat på det satt vi och väntade ut tiden på Ben & Jerry´s tills det var dax att åka och äta ordentlig mat och sedan gå och se Dirty Dancing - The musical!









Dag 5
Ja då var det hemgång för min del som gällde, så ägnade morgonen åt att knö ner alla mina grejor i mina två väskor, Det gick efter mycket om och men. Sen var det inte så mycket mer med det, vi sa hejdå och jag tog mig tråkigt nog mot flygplatsen igen. I all min packningspanik glömde jag dock bort allt vad flygregler heter... Detta insåg jag när jag skulle genom säkerhetszonen på flygplatsen (som för övrigt var oerhört extrem!) och de läskiga säkerhetsmänniskorna höll kvar min väska. Bad mig följa med och talade om att han skulle packa upp den - som jag hade kämpat med att få ner allt precis så att den gick att stänga! Men men... Det visade sig att jag hade packat ner både bodylotion, tandkräm och ansiktsvatten i handbagaget. Dumt. Fick i alla fall ta med mig allt utom ansiktsvattnet, men kände mig rätt dum när han stod och packade upp min väska där alla gick förbi. Tänkte fort en tacksam tanke om att jag inte hade smutstvätten i den väskan i alla fall! Haha. Inga bilder.

Kortoch gott kände jag att jag trivs rätt bra där och skulle lätt kunna stanna längre och själv flytta dit trots att jag inte förstår logiken (om det finns någon) när det gäller vattenkranarna. Det är en för varmt och en för kallt, så långt är det lugtn, men, de sitter tp 20 cm från varann så man kan inte få ljummet vatten utan att fylla upp handfatet först (vilket jag så klart inte gjorde, hade varit onödigt).

Klockan har som vanligt sprungit iväg (01.53), så Godnatt!

/Katri

Kommentarer
Postat av: Karro

ojsan hoppsan Katri! lät som en härlig resa trots flygplatshändelsen.. dina gröna (va dom väl?) naglar va fina! :D maten såg god ut, inte minst glassen. vill också till London :D

2010-03-18 @ 08:43:29
Postat av: Linnéa Melander

Hej igen Katri!

Jag fick först upp mailet från dig på engelska, så därför tyckte jag det var kul att svara likadant.

Jag hann inte läsa din reseberättelse förut, men nu har jag gjort det och tittat på dina fina bilder. Jag förstår att du hade kul och gärna velat stanna längre.

Kram från Mormor

2010-03-23 @ 16:50:09
Postat av: Linnéa Melander

Hej igen!

Fick du inte min första kommentar som jag skrev i förmiddags på engelska?

Mormor

2010-03-23 @ 16:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0