the riddle

Klockan är efter 04.00, solen är på väg upp. Jag är precis hemkommen, i gryningen. Hemväg tillsammans med bästa vän, det var ett antal månader sedan vill jag lova. Det senaste 1,5 dygnen har bestått av en mycket trevlig studentmottagning hos barndomsvän Victor, fick dock lämna den alldeles för tidigt eniligt min smak på grund av väntande jobb. Människorna som var där är människor jag saknar, mycket. En andra familj som alltid funnits i närheten men som nu flyttat, tråkigt. Efter det var det i alla fall iväg och på tåget till skåne där superkusin och somnande till film väntade, som vanligt. Morgonen innebar cykeltur i solen till jobb, och solen... Ja den höll i sig. Kan säga som så att jag glömde solkräm och jobbade utomhus i 9 timmar =röd bonnebränna. Sedan var det en ordentlig cykeltur hem till mitt nuvarande andra hem och iväg igen, tåget tillbaka till göteborg. Där väntade de allra bästa vännerna och ja, jag hade trevligt. Dricka, tjat, dans, promenad genom stan, velandes, skratt, mer prat, tjat om dans, mat, hemgång. Nu är jag hemma, har skilts från vän som åker tillbaka till England i morgon. Men nu gott folk, nu ska jag sova. Om några timmar ska jag vakna, då är det söndag (nu med?). Söndag, söndag, söndag... Ännu en söndag utan jobb, helt fantastiskt. 04.29 -gå och sov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0