sentimentalt, igen

Ja jag vet, nu är jag igång och tjatar. Men det börjar så smått gå upp för mig att min bästa vän sedan många år tillbaka i morgon flyttar, lämnar landet. Idag var det hejdå och byebye för ett tag, men London även för min del blir det förhoppningsvis snart, en stund i alla fall! Ni som läst här i några år (haha) vet att det ibland dykt upp fina moment of poetry av mig och malin, våra fina dikter om allt och ingenting alltså. Jag skrev i alla fall en egen, till Malin...

När du åker till london
och jagar robert pattinson
stannar jag i svearike
och fortsätter jakten på min like.
När du gift dig rikt
hoppas jag att du fortfarande ser mig likt
och när du lyckats med din stora plan
vill jag att du ger mig en svan.
Motgångar, medgångar, resor, upplevelser... som vi velat!
har vi tillsammans delat
i en enda komplott
jag hoppas innerligt att detta inte bara blir ett minne blott
Jag offrar gärna hatten
för att få fortsätta gå med dig genom eld och vatten.
Moment of poetry var ett sätt at få
lektionen att fortare än kvickt gå
och fortare än man hann säga klouch
insåg jag att det aldrig blir sig likt utan din sista touch.
Jag hoppas att du trots denna text slipper lida
så att vi båda kan fortsätta glida
i varsitt land
men ändå behålla vänskapens hand.

I will miss you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0