merasnö!

Tjipptjopp!

Åkte och tränade idag, det nya gymmet fick det bli - fitness 24seven. Mysigt fräscht litet ställe. Sedan skulle jag träna barnen men fick reda på att badet är stängt på grund av snöras. Så jag försökte ta mig hem så att jag kunde meddela simmarna men det var stopp så klart, växelfel på brunnsparken om jag förstod det hela rätt. Spårvagnar och bussar stod uppradade från domkyrkan till långt efter centralstationen och från en bra bit över kungsportsplatsen bort mot lilla bommen. Lär sett lite coolt ut ovanifrån. Det är då man vill ha en privathelikopter och en bra kamera! Jag nöjde mig dock med min bok, var mycket glad åt att jag i sista stund slängde ner den i väskan. Den är sådär härligt bra, så att man bara vill fortsätta, en såndär bok där man verkligen känner hur pulsen stegras i vissa kapitel. Där man rycks med i känslorna. Glädjen, spänningen, förvåningen och framförallt ilskan och det ofattbara. Eller så är det för att jag inte läst ut en bok på väldigt länge, det går ju i perioder det där. I cirkelns mitt av Dan Brown är det i alla fall.

Hur som helst fortsätter jag vara positiv och glädjas åt snön, tro det eller ej gott folk - Jag blir glad när jag ser att det snöar mer. Som jag skrev till mormor vill jag ju självklart också ha vår värme och sommar som de flesta andra, men hur mycket man än vill det så lär det ändå inte ske än på ett tag. Då mina vänner, är det lika bra att leva i nuet och hålla sig positiv! Det är fint med snö, det är spännande vart man än ska - kommer jag fram idag eller inte? Det är faktiskt även lite exotiskt. Säg mig när ni senast i nedre delen av detta land upplevde ordentlig snö som låg i över tre månader? Tänk vad mörkt det hade vart utan snön just nu.

Långt det blev igen.. Nu åter till bokens intriger, USAs valkampanjer och fuffens med rymdforskning.

Kommentarer
Postat av: Linus

Ska du flytta in i tjejgymet nu då? ..helskumma regler de där

2010-02-22 @ 21:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0