saturdaymorning

Ehm ja, det där gick ju bra haha.

07.45 ut genom dörren
07.50
bussen till centrum
08.00
inse att vagnen inte kommer gå på ett tag, står 45 min på tavlan
08.20
ingen spårvagn, halvsomnade på min väska inomhus
08.45
ingen spårvagn nu heller nej
09.00 Spårvagn!!! (Nu börjar småttingarnas träning)
09.02 vi kommer till storås (ca 300 m från centrum)
09.03 vagnen lämnar hållplatsen, kör 10 meter och kör fast i snön och lämnar därmed spåret
09.14 ingen hjälp kommen
09.20 mannen framför börjar bli otålig, mannen med brandmansväskan blir otålig, en annan man blir otålig och går och pratar med den hjälplösa chauffören. (Notera att det bara är männen om blir otåliga? My misstake)
09.25 hjälp kommer
09.27 hjälpgubbarna springer fram och tillbaka och talar i walki talkies
09.35 vi får gå av vagnen och ställa oss på den bakom som ska backa oss tillbaka
09.45 ingenting här hänt
09.59 fortfarande ingenting...
09.52 vi backar!
09.57 tillbaks där vi började

10.00
Jag ger upp. Går och handlar, köper mig en bok och lite gott.
10.15 Bussen ska gå
10.17 Bussen står still, ingen chaufför i syne
10.21 Chaufför i sikte
10.22 Bussen rullar
10.25 Går av bussen (aldrig känt mig så liten som när jag gick mellan bussen och den 20 meter långa snödrivan som var över midjehöjd!)
10.32 Hemma

Ja, trots detta är jag rätt nöjd. Jag insåg att jag gärna myser i snökaoset runt om mig, så länge jag slipper stå i vinddraget med den piskande snön i ansiktet. Träningen löste sig ändå, de andra lyckades ta sig dit så ingen skada skedd. I morgon blir det dock värre då jag inte har någon ersättare för babysimmet. Lär vara ute i extremt god tid. Annars vet jag inte, kvällen skulle bjuda på melodifestival (på än så länge obestämd plats?) och socialt umgänge men vi får väl se om vi lycks ta oss till varann i kaoset som råder. Hope so!

Kommentarer
Postat av: malin

jag saknar dig med!! men nej du krånglar väll inte till det SÅ ofta ;) haha. <3

2010-02-20 @ 12:58:19
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0