Vi testar nya vägar som aldrig tycks ta slut

Ibland tappar jag humöret, får spader och stör mig på allt jag ser. Ibland har det med vad som händer runt omkring i livet att göra, oftast har det med stress att göra. Det brukar sluta med att jag sitter i min säng, ser mig omkring och tänker "här måste lite förändring ske!". Börjar flytta möbler och saker, försöker mig på att slänga ut saker, hittar på nya lösningar av gammalt... Efter ett tag inser jag att jag tagit mig vatten över huvudet, sätter mig ner och suckar, tycker synd om mig själv och önskar att jag bara kunde nöjt mig med en vanlig städning. Förbannar alla möbler som inte vill som jag, tittar argt på den som försöker berätta att "det här blir väl bra" och kastar en bok på en annan. Tillslut efter många om och men tar jag tag i mig själv och kaoset igen, oftast slutar det med att jag flyttar tillbaka allt till sin ursprungliga plats. Lite böcker omstuvade, en spegel framplockad och vinylspelaren undanlagd... Nästa gång är då den åker fram igen. Idag var det nog stress, resfeber, jobbnoja, insikten av brist på socialt umgänge utanför jobb osv... Men nu, när var sak är på sin (gamla eller nya) plats känns allt väldigt väldigt bra, godnatt!

Ikväll vart det fika med nedanstående, mycket trevligt och alltför länge sedan. De två tomtarna på bild överst har nu äntligen kommit hem från 2 månaders resa i Asien, det gillar vi - mycket.

Pernilla & Frida

Linnéa & Gabb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0