tänk att man kan lyssna på 1972 som om det vore nu

Julestök precis som det ska vara, ingenting i ordning vid denna tid 23 december. När jag var mindre hatade jag det, alla vänners hem var julfina redan 1a advent och granen var klädd inte långt därefter. Vid den tiden hade pappa lyckats rota fram två elljusstakar, två orangea stjärnor och ett vitt metallhjärta, de tre sista för att hänga i mitt och mina syskons fönster, de förstnämnda till fönsterbrädorna i köket och vardagsrummet. Även någon av mina bröders skolslöjdssnickrade adventsljusstake för de levande ljusen hade han rotat fram, men i övrigt var det bara kaos. Nu älskar jag det, konservativ och sentimental som jag är. Det är samma som alltid, jullådorna är framme, pappa är stressad, mamma pendlar mellan att vara sammanbiten och skratta med mig, och jag jävlas för min egen ro´s skull. Damsugaren körs med jämna mellanrum, kylen är fylld av julmat, granen står fortfarande i sitt när osv... Julmusiken är igång den med och den började med Olof Palmes jultal från 1972, som jag hört så många gånger förr. Dan före dopparedan

Annat julstök i decembers början, pepparkaksdeg ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0