It's not a case of doing what's right

Varje gång krigslarmet ljuder högt över staden måste jag stanna upp en sekund och fundera över vilken dag det är. Det är alltid måndag så klart och den första i månaden. Jag vet ju att det är så men ändå måste jag bara ta några sekunder till att kontrollera det. Inte av rädsla eller för att jag tror det skulle vara något annat, utan bara av ren nyfikenhet. Så har jag jämt gjort sedan jag fick reda på vad det var som lät sådär högt och konstigt för massor med år sedan. Men en sak som ibland slår mig är frågan om vad som händer om jag någon dag hör exakt samma ljud, tar mina sekunder åt funderingar och kommer fram till att det inte är måndag och inte ens i början av månaden? Vad skulle reaktionen bli av det?

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej

2010-12-07 @ 19:18:03
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0