Homefromfinland

Om jag haft det bra? OM jag haft det bra, hejdundrans bra! Helt jäkla fantastiskt har det varit. Är väl medveten om att många inte förstår hur det gått till när jag åkt till vintern. Men jäklar vänner och ovänner, vilket snöparadis. Vilken miljö, vilken omgivning, vilket lugn, vilka upplevelser, vilken släkt, vilken frukost, vilken middag, vilken snö, vilka bilder, vilken resa. Jag är nöjd och det känns faktiskt mycket tråkigt att vara hemma igen. Flygens bästa: Kameror vid start och landning - faccinerade mig mycket haha! Något norrsken fick vi dock inte se, attans!

Promenader, sparkåkande, samemuseum, släkt, skratt, god mat, längdskidor, fiske genom isen (vad det nu heter?), meterdjup snö, grill i kylan, barnsligheter, 50årskalas, hundsläde, snöskoteråkande och körande, dagsutflykt till norge och Kirkenes, snöhotell.. Ja you name it, det har varit intensivt och underbart bra.

Snöskoterutflykt


Far min fick börja köra, men jag körde bättre - utom den enda gången jag inte hann med i svängen, fick panik och gasade ännu mer, i vanlig ordning och hamnade lite för långt från det tänkta spåret.

De är aningen större än man tror, scootrarna. Rena monstren - dessa är små i jämförelse med många andra. Bella på bild.

Om jag trivs vid styret? Ohja!

Flis

Katri & Far

Mindre bra bild på heliga ön.



Kommentarer
Postat av: malin

heter det inte pimpla?

2010-04-09 @ 00:01:42
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0