winterland

Jo jag lever fortfarande! Intenstivt men kul.

Igår kände jag mig som 5 för en stund, vi var på utflykt till en stor (frusen) sjö. Det var meterhög snö och ja, det är inte många gånger jag kunnat slänga mig i snö som är upp till midjan, eller fastnat i. Mycket kul hade jag Felicia mamma och Susanne när vi valde ut enbacke att springa ner i för att sedan slänga oss på en trädtom yta. Släkten stod mest och undrade vad vi gjorde tror jag. Jag hade hysteriskt kul i alla fall. Det har även varit lite fiske för vissa, grill, busat med små sylssingar, bastu och "simmat" i snön osv… 50års kalas har det även varit för farbror, mycket trevligt och en jäkla massa snapsvisor har det sjungits, är ju trots allt i Finland haha.

Idag har vi åkt hundsläde, herre min gud och alla ni andra vilken upplevelse! När vi kom dit och mannen som höll i det hela började berätta om hur man gjorde och det långsamt gick upp för mig att vi skulle köra släden och inte bara åka fick jag och farmor mindre panik. När jag sedan kom in på hundgården fick jag panik på allvar. Det var hundar överallt, och som de lät! 110 hundar som sprang runt runt runt och bara skällde. De satt förvisso fast så det gick att gå. Sedan hade alla plötsligt parat ihop sig två och två, haffat sig en släde och gjort sig redo, och där stod Felicia lämnad åt mig och min hysteri tillsammans med 6 otroligt starka hundar! Jag kan lova att jag inte hade långt från tårar, jag hade panik på allvar. De två männen som höll i det hela kan man ju inte heller kalla för ödmjuka, hjälp var det ända jag kunde tänka. Men det var ju bara att bita ihop, Felicia fick sitta i släden och jag skulle stå bakom och styra den jäkeln. Så fort vi släppte bromsen flög vi fram och sedan var det igång. Hysterin lämnade jag bakom mig men nerverna var med och snackade på, fråga bra Felicia -jag var nog inte tyst i mer än 10 sekunder åt gången, men kul var det! Som sagt, vilken upplevelse. Jag är glad att jag inte grävde ner mig i snön vilket jag kände att ville några minuter.


Korv och pirakka över elden



snö som sagt


kalas

Farmor med sina bröder

Flis & Katri

Så snygga kläder är det som gäller inför hundslädsfärden, supercoola farmor och Åke.




Mys, ungefär här, på vägen tillbaks, hade väl halva hysterin släppt.


Kommentarer
Postat av: Johanna Wahlman

Guuuud bilderna är helt underbara Katri! Du verkar ha det så bra så , pussar

2010-04-06 @ 20:41:40
Postat av: Mattias Abulu

SV: Åh, tack. Ja, jag älskar också de två, speciellt den sista!



Men gud katri, vart håller du hus? ;) värsta snöparadiset ju. Men jag vill ha sommar och sol nu! :P

2010-04-08 @ 22:07:47
URL: http://mattiasabulu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0