justenjoylife

Under de sju dagarna jag nu varit borta har jag varit med om något som väldigt många är med om dagligen, men som för mig aldrig hänt. Nämligen att någon nämner ens namn men syftar på någon helt annan med samma namn. Jag har aldrig stött på någon med mitt namn, förutom diskrimineringsombudsmannen (som är kvinna) som dyker upp i tv lite då och då. Men nu alltså, jag har fortfarande inte träffat någon som delar namnet. Men med tanke på att jag fått mitt namn från släktträdet på finska sidan är det ju inte konstigt att man pratar om tanten som i livet hette Katri och är min farmors farmor när man mer eller mindre befinner sig på en släktträff. Jag skulle i alla fall få en bild på henne av Farmors äldre bror. Det jag ville komma fram till är att det kändes lite konstigt att höra sitt namn på andra sidan bordet utan att det syftade på mig, har som sagt aldirg hänt.

Nu ska jag strax svälja några panodil, åka och träna barnen, träffa mina vänner över en fika och sedan får vi se. Klarblå himmel, och sol. Varför man oftast lägger till och sol förstår jag inte riktigt, vad skulle det annars vara om inga moln syns till?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0