Gladpåsk

Har helt glömt bort det här med påsken i år. Blev lite ställd i torsdags när min kollega sa trevlig påsk till mig. Men påskafton alltså. Vi har kikat på närområdet, näromdråde är väl det enda som finns i denna lilla by, kul jag är va? Åkt längdskidor har vi åkt med, det var intressant vill jag lova, är ju inte riktigt så lätt som det ser ut på tv - för det brukar man ju tro, eller hur? Nej men, sälskapet har fördubblats och det är en match bara att veta vilket språk man ska använda. Det går i cirklar med svenska, finska och engelska och är mycket intressant då ingen kan alla spårk. Jag kan ju förstå och göra mig förstådd på två av tre så jag känner mig rätt duktig haha. Vidare nu, fortsätt trevlig kväll!

Och vänner, sms har jag icke svarat på helt glömt och det är dyrt, och så vet jag ju att ni alla läser här så. Hade gärna vart med er och tagit ett glas ikväll, men å andra sidan trivs jag rätt bra här med och kommer ju hem snart igen så! Glas med mor, far och halva släkten funkar det med!

Sitter på rummet med tjejerna nu men kilade tillbaka till de äldre för att hämta en kamera och då satt de och lekte Hello Bob leken... på finska. Mycket intressant!

Jag och Susanne på upptärktsfärden i närområdet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0