Låt dom prata på

Åh vad jag är trött på världen, och alla människor som sitter på poster de inte borde, där de lätt missbrukar sin makt. Människor som för modligen misslyckats (för att dra alla över en och samma kant) förr och äntligen sitter i en situation där de känner makt och dessutom vet precis hur de ska använda den på sämsta möjliga sätt. Motsatsen finns garanterat också, men det är ju inte riktigt det man reagerar på. Trött är jag också på alla orättvisor, och på folk som sitter och tycker och inte gör någonting åt det, folk som tycker synd om, förbannar sig över, tänker att det där måste vi göra något åt! Men sedan några minuter senare sitter och ägnar sig åt samhällets alla ytligheter igen. Folk som jag.

Jag försöker dock trösta mig med att jag i alla fall gör något bra genom att vara tränare. För att ägna sig åt fritidsaktiviteter så som sport i unga år tycker jag är väldigt positivt och är något som säkerligen kan förebygga annat dumt. Sen fortsätter jag att trösta mig själv med att jag ska bli en godare medmänniska, jag ska, jag ska. Trött på det var orden alltså.

Moneybrother får vara dagens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0