balans....

Det är inte det att jag jobbar mycket, utan att jag jobbar varje dag, som känns lite surt. Å andra sidan har jag inte måycket annat att göra för stunden. Om man räknar timmar blir det inte ens jämförbart med en heltidstjänst, skrev jag och tänkte sen, som vanligt. För när jag nu faktiskt räknade ihop vad timmarna blir denna vecka insåg jag att det faktiskt blir över 40, så jag tar tillbaka det. Hur som helst, jobb varje dag var poängen. Men nästa vecka lär det inte bli många timmar då jag byter stad för en stund, skönt.

Och satan vad allt plötsligt handlar om jobb här... kul liv. Utvecklingen på denna blogg senaste året lär se ut ungefär så här; Skola skola skola stress stress, studentyra, jobb jobb jobb, göra ingenting ingenting ingenting och nu jobb jobb jobb. Jag känner vilken balans jag har i mitt liv, verkligen.

I brist på bilder såg jag efter vad som hände runt detta datum förra året och hittade då bilder på kära mor som retar bror Linus katt Chilli. Och på tal om syskon kanske jag ska ta tag i mig själv och vara en trevlig syster och hälsa på min andra bror som har en för mig främmande lägenhet sen augusti, fy vad kass jag är. Men så är det där med tiden...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0