aga barnen?

Tjenixen! Visst blev det jobb minnsann, great. Tiden gick dock i morse så långt att jag trode att jag skulle få fortsätta sova, men precis när jag tänkt tanken ringde telefonen och det var jobbdax. Jobbar även i morgon! Sen var det simträning för barnen och det gick kanon för mina simmare som det annars brukar gå mindre bra för. och mindre bra för gruppen dte brukar gå bättre för. Så var det även i söndags med småttingana, allt är uppochner nu.

Och på tal om barn så är väl barnaga ett superduper fenomen? Jag menar, vilka barn lär sig inte lite vett genom att bli slagna då och då? Nej, ironi i allra högsta grad förstås, jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan resonera för något sådant som att slå barn när de inte är "lydiga". Till vilket slags samhälle är det då vi uppfostrar barnen? Jag är ganska övertygad om att den som resonerar för detta har ett antal bristande punkter i sin pedagogik. Nog för att jag inte alltid vet hur jag ska hantera situationer, men att slå till ett barn av den sakens skull skulle jag inte ens tänka på som en sista utväg, vidrigt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0