ett bombhot lite då och då..

så att man känner att man verkligen lever... eller nåt.

"ehm ja.. det är så att jag tyvärr inte kan köra längre med spårvagnen på grund av ett bombhot på gamlestadstorget."

 inte så oväntat att det var stopp i just gamlestan, delen med bomben var dock mer oväntad. några minuter senare "ja det är alltså ett bombhot på gamlestadstorget och jag har fått order om att jag inte under några omständigheter får släppa av er, på grund av risken för att det skulle smälla, sen kör även tågen bredvid oss och det är väl inte så skönt att bli påkörd av ett sådant...." jaha, okej, då är det väl bara att sitta ut tiden, ska jag få se ett hus sprängas i luften? Spännande. Eller inte! Ingenting som påverkar västtrafik kan någonsin vara spännande eller positivt! sen till skolan, missar provet/förhöret inte helt bra..

"Ja, dåså.. glad nyheter, hehe, eller ja (lite nervöst) om man kan säga så.. Jag har nu fått tillåtelse att backa vagnen till evakueringsluckan så att ni kan kliva av och ta ersättningsbussar från busshållplatsen!" Ja men gud vad skönt! Trode ni ja. Tror ni att det kom någon buss? Nej! Och när det väl gjorde det var den (inte så) chokerande nog full. Kallt som satan och inte en buss i sikte. Tillslut kom det en buss och tog mig ur kylan. I skolan var jag klockan 12. Jag gick hemifrån 20 i 10. Man kan inte annat än alska det va?

Hur svårt kan det vara att skcika iväg ersättningsbussar som folk får plats i?! Inte fan kan man skicka en full buss från Angered Centrum för att plocka upp en nästan full spårvagn i gamlestan (som dessutom innan har plockat upp folk som väntat i både storås, hammarkullen och hjällbo.

Nog om detta! Skolan för en lektion tillslut, till stan med malin och camilla tillslut mindes väl ingen varför vi ens var där från början, tre nötter är vi, sen stadsbiblioteket med malin och plugg, lite i alla fall. Det är ju tusen gånger trevligare att prata om allt annat? Väl hemma gjorde pappa våfflor, en dag i förtid..

Nu antar jag att det är serier och plugg som gäller. Bättre lycka nästa dag!
Hej


mycket gammal bild,

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, vi fick vi lyckades iaf ta 40 bussen från stan hihi (A)

myyycket fin bild

2009-03-25 @ 20:21:58
URL: http://joohannaaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0