pictures

Sådär! Första helgen med tävling avklarad. Idag var det mycket roligare, kan bero på att vi kom dit senare och hade något att göra när vi väl var där. Jag kan ärligt tala om att jag faktiskt inte hade några förväntningar på "artisterna" som skulle vara med, hade väl en tanke om att det skulle vara medelmåttiga musiker som halft kunde sin grej. Men jesus vad fel jag hade. Nästan alla var helt otroligt jävla bra! Och de som inte var det var mycket mycket bra ändå. Så ja, denna kväl har jag spenderat med att lyssna på bra livemusik och även fotat. Däremot brukar inte min kmaera vilja sammarbeta med mig när det väl gäller men det blev väl några helt okej bilder i alla fall.


Väntan... Har ni tänkt på hur mycket man väntar i livet?


Först, störst och bäst. Inte långt därifrån i alla fall.
Det var elgitarr, saxofoner, trumpet, trombon (stavning?)
dragspel, bas(fiol?) Är ju sämst på musiksjangrer,
men skulle nog kalla det för ska, tror jag haha. Sjukt bra i vilket fall!


Inga ord, otroligt otroligt bra helt enkelt!


Dessa skrek mest, men inte mer än de andra skrikbandet.
Är ändå imponerad, man känner ju kraften från scen flera meter bort.
Gillar det (a lot!) live, skulle aldrig sitta och lyssna på det hemma :)


Dessa två sjöng nog vackrast under kvällen. Bland annat gjorde de en
helt underbar verision av Heartbeat.


Lollos bror var med, med band. Duktiga var dom men gick inte vidare, tyvärr.


De kallade sig för punkare, och var bra!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0