so this is christmas

Tjaa! En lyckad sista träning tycker jag allt, julmusik, lekar, tävlingar, skatter, iknuffade tränare och godispris... Det som numer hör till! Nu spelar jag julmusik och försöker få lite feeling här hemma haha, mamma småler och pappa suckar. December är den enda vintermånaden som för min del kan få gå långsamt, jag gillar december med julskyltningen, stöket, tomtarna, det mysiga. Men i år verkar jag ha missat att november ens tog slut. Nu har nästan halva december redan gått och jag har knappt reagerat, fy. Kanske ska dra fram damsugaren och få fram lite julstämning även här i mitt lilla rum. Ljusstaken är ju framme, den trekantiga ni vet, men en tomte eller två kanske? Jag vet inte, NÅGOT. Gillar inte att halva månaden bara försvann så får se till att kompensera nu haha. Om bara lite drygt en vecka är det julafton, hjälp?

Som jag snällt försökte förklara för mor och far är det de första orden, so this is (och halva christmas i ett icke religöst perspektiv!) i denna låt
som är starten på julkänslan för mig och mitt sentimentala sinne. Kan bero på att det är absolut första låten på julskivan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0