Lucia

Lucia är allt en mysig dag. Jag kommer ihåg när jag var liten och det var luciatåg på dagis som gällde... Har ett extra starkt minne, då jag skulle gå upp klockan 6! Det var höjden av tidig morgon för min del då jag bodde 3 minuter från dagis. Då det fortfarande var mörkt fick man gå i luciatåget, och alla flickor var lucior, hur mysigt som helst. När man blev äldre var det inte luciatåg förrän det var ljust ute, tråkigt! När jag skippade luciatågen var det i alla fall det som gick på tv som gällde. 13 december varje år (väldigt länge iallafall) har jag och mor slitit oss upp ur sängen för att höra det ljuva sångerna, haha. Så även idag! Nu sitter jag mest och hostar inälvorna ur mig, dumma jäkla förylning. Farmor, önskelistan dyker upp inom 30 timmar!

Eftersom jag inte hittade någon bild på mig som lucia klippte jag ut en från en filmhälsning vi skickat för typ 13 år sen.. En film där för övrigt pappa låtit mig som 6åring filma i nästan 3 minuter, obarmhärtigt! Kan ju även börja fundera på om mina sparsamma föräldrar låtit mig ha samma lucia/tärnlinne varje gång jag varit med i tågen under åren... Tänkte på de inte så lite uppkavlade ärmarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0