integritet, civilkurrage och träning

Folk som bemödar sig med att följa denna blogg har väl kanske inte missat att jag är aningen trött på en hel del av människors påhitt. Trött trött trött. Jag skulle nog kunna skriva ett sådant inlägg om dagen, eller 10. Men idag tänkte jag bara nämna orden civilkurrage och respekt för en annan människas integritet, vart finns något av detta? Snälla tala om det för mig. Saknar människan det i allmänhet eller ligger det bara så djupt begravt att man inte ens vet att det finns? Respekten för andra människor verkar dock finnas i lite större dos än civilkurraget. Hur som helst, jag gillar inte bristen på det.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.265145-kvinna-ranad-pa-centralen
Inte många rätt i den artikeln, men ändå.

Efter ett brutalt uppvaknande tog jag mig iväg till träningen och tränade småttingarna, sedan körde jag och Pernilla på själva, ordentligt. Oerhört skönt! Helt slut i benen, precis som det ska vara. Kvällen vetetusan, som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0