endast tomten är vaken

Sedärja! Ser ut att bli en vit jul även i Göteborg. Det regnade typ snöbollar från himlen när jag gick av bussen förut, jag gillar snö, det är synd att den är blöt bara. Jag gillar julen också, på jul känner jag mig som 5 år, hela dagen och jag älskar det. Fick dock reda på för några timmar sedan att det inte kommer någon morgontomte till mig längre, eftersom jag blivit vuxen, stackars stora mig. Nej men allvarligt, no harm! Men lite tråkigt kändes det allt, det har ju kommit en sådan hit så länge jag kan minnas, jag är väl lite  konservativ och barnslig av mig haha.

Bytheway, morgontomte innebär inte en tomte i egen hög person utan morgonklappar (förr i tiden pyttepaket i mängder, och på senare år tidningar, godis och lotter) under granen! Fast det är mest känslan som sitter kvar sedan barnsben och familjen som är det mysiga med julen, inte bara paketen.

Ännu en bild från förra året, eller den kanske är två år gammal föresten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0