art

Jobb på skolan idag, med treorna hela dagen, love it! Kom upp ur badet för en stund sedan, nu sitter jag mest och trivs i rastlösheten. Jag har ingen ork att skriva ett helt inlägg om detta ämne just nu men måste ändå fråga mig hur folk tänker? Jag syftar på den minderåriga killen som är adopterad in i en svensk familj (inte för att det ska spela någon som helst roll?) men inte får uppehållstillstånd i Sverige, det måste han åka tillbaka till "sitt" land för att skaffa. Trött blir jag. Trött på alla uppblåsta jävlar som fått för sig att de ska bestämma hur som helst och hur de vill bara för att de kan, folk som missbrukar sin makt. Vilket i sin tur får mig att undra om det oftast (passar mig noga för att inte dra alla över en kant nu) är sådanna personer som hamnar i maktpositioner eller om man blir sådan av att hamna i en sådan position? Bara för att man kan...

Bilder utan synlig upphovsrättsman, men jag tar mig friheten.. Konstnärerna kan ju trösta sig med att jag bara gör det för att bilderna är så grymt snygga och insirerande! Sådanna bilder vill jag åka och fota och uppleva! Jag vill alltså inte åka till IKEA för att få tag på dem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0