Brasil

Jag har ingen aning om vad orden betyder, men detta är en låt jag tyckt om i många år. Jag har ingen aning om när jag hörde den första gången men jag vet att den fastnade betydligt mer efter att vi varit Brasilien vilket var år 2004 om jag inte är helt ute och cyklar.
När vi var borta från Rio en vecka i en annan lite en stad som hette Araial do cabo (stavning?!) hörde jag en kväll (eller flera? jag minns inte exakt) en låt nerifrån "stan" där ett antal ungdomar höll till, den låten fastnade direkt! Jag försökte komma på ett sätt att hitta den, men försök själva hitta en låt du hört vagt och dessutom på ett främmande språk? I dagens läge har jag inte den blekaste aning om hur den lät, det enda jag vet är att den var bra och att jag förmodligen hade tyckt det idag med. Men hur som, när jag kom därifrån påminde i alla fall denna låten om den låten.. så den fastnade med andra ord.

Ta mig föresten gärna tillbaks dit!

Tanken var att detta skulle bli ett kort inlägg, men men.
Här får ni den i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åH, man vill ju inte tillbaka när man lyssnar:|

2009-04-19 @ 22:54:17
URL: http://joohannaaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0