23 September, 2008 - kom igen nu, lyckan finns ju där!

I hela mitt 18åriga liv har jag varit blond, så jag kände att det var dax för en förändring. En flaska röd färg för att undvika gröna toner, och en flaska brun färg för själva förändingen, och en snäll Irma som både följde med mig och valde och sedan kletade i smeten i huvudet på mig. Och jag blev rätt nöjd, känns skönt. Lär däremot slänga i ännu lite färg för att få det lite jämnare, men inte förrän nästa vecka då pengarna kommer.

Suttit och jobbat med engelskan ett tag nu, och det är inte alls så pestigt och jobbigt som jag hade för mig att det skulle vara, det går rätt bra istället. Dock är det frustrerande att mitt ordförråd är så hemskt dåligt som det är, men det ska jag göra något åt. Problemet är inte att jag inte vill lära mig språk, för det vill jag verkligen, det är snarare sättet att lära sig på som är problemet. Som vanligt har jag en dröm om att det kommer gå bättre i framtiden, om jag tar upp språkstudier då, när det finns mer tid. Men vi alla vet väl att det bara är en dröm? Tiden springer iväg och det är ingen idé att vänta, speciellt inte när jag faktiskt har avsedd tid och gymnasiepoäng för att lära mig? Lite mer fokus på engelskan nu helt enkelt, och senare andra språk. Drömmen är ju att i alla fall klara av minst fem språk, och det ska jag ge mig fan på. Just nu känner jag dock att jag vill ha allt gjort och visa att jag lyckades.

Folk talar om att lyckas. Folk som lyckas med livet tidigt, folk som inte lyckas alls, folk som alltid lyckas bättre. Men hör och häpna nu, det kommer alltid finnas folk som du tycker lyckas bättre, man kommer aldrig känna sig helt nöjd om man inte bestämmer sig för det. Jag tror inte på att vänta på lyckan, eller att sitta och värdera andras lycka, ta tag i den själv! Lev det liv du vill leva, ge dig fan på vad du vill och lös det! Lyckas inte den exakta planen (vilken den förmodligen inte gör) så kommer du lära dig något på vägen, kanske till och med hitta en ny väg, en ny dröm som däremot kommer att lyckas. Helt enkelt, sluta värdera andras lycka och ta tag i din egen. Jämför inte, känn efter själv. Är du lycklig? Varför, varför inte? Barn i leriga hus i fattiga länder kan vara lyckliga, då kan väl vi med? Allt handlar inte om att framgången behöver synas för andra, det viktiga är att man känner själv. Kom igen nu, ta tag i lyckan! Lev erat liv och satsa på det som känns bra!
Oj vad seriös och cynisk jag låter, men jag tror faktiskt på det. För tilfället.

Förövrigt, på fredag är det Håkan igen! :)

Nu ska jag fortsätta med engelskan, glosplugg!
Katri

Kommentarer
Postat av: fisen

sen när blev du så posetiv? haha

2008-09-24 @ 15:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0