18 September, 2008

Det känns som jag är på väg ur trsäket igen, känns bra! Är på hyfsat gott humör och rummet är såpas städat att man ser golvet igen! Det är nämligen så att min garderob är helt åt helve sönder och rasar ihop bara man så mycket som tittar på den, så mina kläder flyttade ut ur den till min soffa där de bildade en hög som ganska ofta ville ut på promenad i resten av rummet. Nu har dock kläderna tröttnat på golvet och soffan och har därför flyttat tillbaka in till sin rätta plats. För tillfället i alla fall. I morgon tar jag tåget ner till mormor direkt efter skolan och träffar henne och kusin. Åker dock hem redan på lördag igen. Ska bli trevligt.

Dessutom vänner, har jag nu med Louise hjälp hittat låten jag letat efter i några dagar. Jag hade ingen aning om vad dem sjöng, vem som sjöng eller vad låten hette. Det enda jag visste var att det var trumpetljud i, haha. Det visade sig dock att jag hade fel, det är nämligen saxofon! Hur som helst, lyssna! Låten i övrigt är kanske inte den bästa, men lyssna på saxofonen, det är så sjuinihelvetes bra!! Jag vet inte riktigt vad det är med mig och blåsinstrument, men i rätt miljö, tid och ton är det riktigt, riktigt jättegrymt bra. Även Håkan Hellströms verision av visa vid vindens ängar innehållet många, men speciellt ett riktigt underbart stycke med saxofon och hela slagverksansemblen! (stavning på det?)

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0