10 September, 2008

Jag minns inte ens hur denna dagen började, bra eller dåligt? Men kan tänka mig att den inte började super, det borde jag ha kommit ihåg. Hur som helst blev den inte bättre när jag fick reda på, 2 minuter innan lektionen började, att nu ska ni ha naturkunskap! Ehm jaha? Varför har ingen meddelat oss om detta???? Blir så trött. Finns inte med på schemat för det har dem inte lyckats fixa och inte ens ett mail har någon orkat skicka till oss. Att rektorn var inne och pratade på lektionen innan var däremot dagens höjdpunkt, gud vad vi älskar honom! Ironi. Det var rätt skrattretande i alla fall.
Kunde i vilket fall inte gå på naturkunskapen eftersom att jag, som jag nämnde i tidigare inlägg, nu även är tränare en dag till i veckan, just på onsdagar. Hade jag fått reda på detta i morse kunde jag tagit med grejer och hunnit båda men eftersom vår skola som sagt har stora brister när det gäller information mellan lärare, ledning och elever så blev detta inte fallet. Träningen gick väl sådär, var så tom på idéer att jag inte ens kunde lära ut något vettigt, i all min frustration hoppade jag, till simmarnas lycka, i vattnet med kläder på. Blev dock bara blöt från midjan och neråt, och förutsägbar som jag är har jag alltid med mig torra underkläder så att jag kan gå hem torr! Detta har jag mest för att inte världen ska gå under om någon får för sig att putta i tränare Katri i vattnet, men det duger för mina frustratoner också. På väg hem lovade jag mamma och pappa att handla, vilket jag ångrade så fort jag gick in i affären! Det är nämligen så att de håller på att bygga om vår ica kvantum till ica Maxi. Tillslut har jag lärt mig stå ut med det mindre kaoset som blir av att bygga om och hålla på, men idag var det extremt. Ingång och kassor var på helt nya ställen, inne i affären fanns inget där det borde och när jag letat i 78 år efter nån medecin till mamma frågade jag vart den fanns, och fick då det underbara beskedet att den inte fanns i sortimentet just nu. Hallelulija! Till råga på detta vägde dessutom min väska och den fullproppade handlingskorgen inte lite! Jag ville bara ställa mig och skrika en stund. Behöll dock skenet uppe och nu är jag äntligen hemma, och ska se fram emot att få sova en stund i natt.

Nu är jag tom på ord, ska gå ner och äta lite vindruvor som jag fick med mig hem från ombyggnadskaoset.
Hej!

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0