6 Oktober, 2008

Undebart när något släpper. Idag har jag suttit hela förmiddagen och kämpat mig fram och tillbaka, upp och ner, kors och tvärs med siffror, tillslut gick det. Nu är det bara några tal jag inte får ihop alls. Det är inte kul med matte. Mer matte än man behöver som vanlig människa i dagens samhälle borde man inte behöva lära sig om man inte vill! Jag tvivlar på att jag någonsin kommer använda ens hälften av allt jag försöker lära mig. Frågar man äldre folk, som inte jobbar inom något matematiskt yrke, så har de flesta av dem inte en aning om vad man pratar om, och de har aldrig behövt använda sig av det dem lärde sig på mattelektionerna för 40, 20, 15 eller bara 5 år sedan. Bortsett från the basic förståss.

Från att jag på någons blogg någon gång för några månader sedan fick tipset om syskonen Angus & Julia Stone så är jag fast. Det är riktigt bra tycker jag.

Nu ska jag göra ett städryck innan det är dax att ta sig till träning med de små människorna, som för övrigt får plats med så otroligt mycket ord i sig att det är läskigt!

Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0