24 Oktober, 2008 Äntligen...............

Äntligen hemma, äntligen lov, och äntligen ett helt fönster.

Morgonen började med att jag vaknade i Nattas säng och sedan åt frukost med henne, sedan tog jag mig till bussen och malin och därefter skola. Väl i skolan fick vi reda på att första och enda lektionen den dagen var inställd, så vi tog vändande buss hem. Lagom tills tankarna om att nu är det verkligen lov och snart är jag hemma började träda i full kraft insåg jag att jag skulle ha lånat blixt, stativ och teleobjektiv i skolan! Tog mig hem, åt lite snabbt och tog det lugnt en stund, åkte sedan tillbaka till skolan, bara för att få veta att jag inte kunde få låna sakerna förrän om ca två / en och en halv timme, kul. Ingen dator, inget plugg, ingenting. Men det var helt okej ändå, de andra var ju kvar och väntade på engelska. Nu är jag i alla fall hemma, och fönstret som krashades för ett antal veckor sedan är nu äntligen fixat!

Moneybrother - They're Building Walls Around Us

Låten älskar jag idag. Det finns en speciell känsla, när man är på bra humör (eller blir av musiken), då man har hög musik i lurarna och går från tex bussen, då man känner att man äger hela världen. Den känslan är nog fan den bästa :) Idag var det denna låten som följde mig hem från bussen i mina jagägerhelavärldentankar.

Idag ska jag börja med att städa mitt rum tror jag, för det ser rent ut sagt förjävligt ut. Dock ska jag försöka beställa hem lite träningsgrejer först, om sidan jag ska beställa från behagar vilja gå mig till mötes och fungera!
---

Efter gårdagens matstund med Malin och Natta, och mitt och Nattas (för mig) oerhört jobbiga simpass hamnade jag hemma hos Natta med matteboken i högsta beredskap. Det gick väl sådär, men vi fick lite gjort i alla fall, och jag hjälpte henne lite med idrottsplaneringen osv.. Drack te och försökte sova. Det blåste storm, och med tanke på att hennes nya och mycket fina rum är före detta vinden så hörde man varenda gren röra sig.

För övrigt skulle jag kunna spendera varje vardagkväll i resten av mitt liv med att bara dricka te och snacka skit och annat viktigt med mina vänner. Bara att få vara tillsammans mitt i vardagen, det är värt så mycket. Bättring på detta nu! Synd att skolan tar all änständig och oanständig tid bara!

Ha en fortsatt bra eftermiddag gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0