Bitter(sweet symphony) 27 November

Fyndig rubrik för övrigt

onödigt. Jag hatar det ordet! Inte mot dig nu Malin haha. Bara insåg, ännu en gång att jag verkligen hatar det! Använder det förmodligen en hel del själv också, men ändå. Nu sitter jag i skolan och är ovanligt bitter. Väntar ännu en gång på att Malins historialektion ska sluta, tanken var att jag i denna stund skulle plugga men jag är alldeles för trött. Får ta en plugghelg, på ritktigt. Så fort hennes lektion slutat ska vi kila iväg och äta och sedan ska jag ännu en gång träna! Denna dag i sällskap med Louise. Trevligt trevligt.

Den där träningen som är drygt en timme bort är verkligen lockande nu! Inte tänka, och inte känna att man kan somna vilken sekund som helst. Ingenting.

Sitter här och försöker förgäves komma på något positivt att skriva så att jag slipper genomsyra er vardag med bitterhet men är lite för trött för sådant nu. Egentligen finns det nog en hel del, som att det snart är December, det är alltid bra. Nära till jul och i och med jul -LOV och ledighet. December innebär också att ännu en månad gått, och att det då är en månad mindre kvar tills vi kan släppa detta och inte ha mardrömmar om skolarbeten om deadlines. Inte för att det förekommer riktigt för min del men you got the point!

Positivt är även att småtjejerna, som inte är så små längre snart kommer till Sverige för en snabb visit, alltid lika roligt att träffa dem! (Kusiner som bor i Frankrike)
Mer då? jag vet inte riktigt, advent är alltid mysigt. Första infaller på söndag dessutom! På tal om det måste jag nog dra igång ett litet städryck där hemma så att det blir lite stämning! Det är något som satt sig under uppväxten -när det är jul, fest, eller om man ska åka bort någonstans då ska allt vara kliniskt rent! Folk som kommer till vårat hus i detta tillfälle skulle nog inte kalla det för kliniskt rent dock, de skulle bli alldeles för förvirrade av alla möbler och mattor. Men för mig som har lite koll så ;).....

Ska skriva lite på svenskauppgiften nu som denna gång innebär en arbetsansökan. Borde ju inte vara så jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0