three little birds. 22 November

Som vanligt inte verisionen jag letade efter, men den här var ändå rätt skön.


Bob Marley - Three Little Birds

Gårdagen; Fick sova länge, sedan skola i inte mer än en kvart och sen hem. Träffade Irma och Johanna på hemväg och ännu en gång var det stopp på den älskade spårvagnstrafiken mellan gamlestan och Angered. Vi bara älskar det! Blev en lång omväg men vi kom tillslut hem. Väl hemma insåg jag hur otrevligt mycket jag frös och måste köpa mig en ordentlig vinterjacka. Hursomhelst, hemma fick jag inte vara längre än en halvtimme för då var det dax att åka och göra synundersökning osv... Efter det var det ännu en kall hemväg

Bestämde mig för att inte följa med Irma, Johanna och Lydia på nån mindre fest vid backaplan? Men ångrade mig i sista stund och fick Johanna att hoppa av bussen och gå med mig istället, snäll som jag är!

Ja kvällen då, ännu en helt okej kväll, inget jag egentligen inte kunde missat faktiskt, men det var nog bra att ta sig ut och träffa folk efter denna veckan så, och om inte annat så är det bara positivt att träffa Johanna och Lydia som jag inte i vanliga fall träffar alltför mycket.

Nu ska jag ta med mina föräldrar in till stan, eller vice versa? Jag ska försöka bestämma mig för ett par glasögon, köpa en vinterjacka - bryr mig knappt om vilken för jag orkar inte frysa mer, första bästa! nästan i alla fall. Vi ska även kika på skor till mamma.

Sen ska jag hålla mig inne och bara dega. Underbart att det är lördag och inte söndag som dagen efter brukar infalla på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0